ISprodukce

Menu

Elnino.cz kopíruje Parfums.cz


Martin Gazda | 27.Leden 2016

Kopírujte! budete úšpěšní

Titulek je myšlen samozřejmě ironicky :-). V materiálním světě tato strategie docela funguje, zkopírujete, nasadíte lepší cenu a úspěch se dostaví. V tom nemateriálním, tedy v kreativě je tomu spíše naopak. Idea, či myšlenka je při tvorbě dobrého reklamního spotu ze všeho nejdůležitější. Je to polovina úspěchu. Samozřejmě druhá polovina je pak samotná realizace.

Občas se nám stává, že klient přijde se zadáním: “Udělejte to nějak podobně jako měl ten či ten, to bylo výborné.” Odpovídáme, že ten první měl skvělý nápad a myšlenku, která navíc ve správnou dobu skvěle zafungovala. Nyní je už ale jiná doba a pokud se stejným nápadem přijdeme jako druzí, bude to mít spíše opačný efekt. Úspěch se nedostaví a v horším případě pokud je i totožná exekuce, pouze připomeneme toho prvního.

Pokud se to stane napříč obory, dá se to ještě zkousnout. Pokud však ve stejném oboru se stejnou cílovou skupinou zkopírujete leadera, je to asi to nejhorší co můžete udělat. Veřejně oznámíme, že leader měl skvělý spot. Lidem připomenete leadera, leaderovi uděláte radost a tvůrcům o to větší, protože ti znají první pořekadlo úspěšných:
“Když vás kopírují, jste úspěšní”

Parfums.cz

Před 2 lety jsme vytvořili tuto kampaň pro Parfums.cz. Českou jedničku v prodeji parfémů na internetu. Součástí kampaně byl i tiskový vizuál. Hlavní myšlenkou kampaně bylo spojit internetový fenomén Parfums.cz s dalším internetovým fenoménem, který má milióny shlédnutí. S videoklipy, ve kterých lidé fotí sami sebe každý den několik let. Kampaň jsme nazvali: “Vše pro krásu, každý den” a Parfums.cz tento slogan dodnes používá.
viz první dva obrázky vlevo

Elnino.cz

V závěru loňského roku vystartoval s totožným spotem konkurent v oboru prodeje parfémů na internetu Elnino.cz. Exekuce sice trochu pokulhává, ale obsah je jako přes kopírák. Typ spotu, tonalita spotu, závěrečný vizuál i část sloganu “každý den..”
viz druhé dva obrázky vlevo

Co si o tom myslíte vy? Pište do komentářů.

Závěrem tedy druhý citát úspěšných:
“Buďte sami sebou, vždy, všude a za všech okolností“

Komentáře


Follow us
Copyright © 2019 | created in zlin | All rights reserved.